Ο Ησίοδος στο έργο του "Έργα και Ημέραι", αναφέρεται στα πέντε γένη των ανθρώπων Στο πρώτο μέρος του ποιήματος (στ. 1-382) ο Ησίοδος, με αφορμή τη διαγωγή του αδελφού του Πέρση, για την οποία μιλήσαμε, κατακρίνει την αδικία και πλέκει το εγκώμιο της εργασίας και της δικαιοσύνης. Διηγείται για αυτό το μύθο των πέντε ανθρώπινων γενεών: της χρυσής, της αργυρής, της χάλκινης, της ηρωικής και της σιδηράς, στην οποία ανήκει και ο ίδιος. Στην εποχή του έχει επικρατήσει η αδικία και η ύβρις, γι' αυτό η γενιά του θα παρακμάσει και θα εξαφανιστεί. Συμβουλεύει λοιπόν, τον αδελφό του και τους άρχοντες να αγαπήσουν την δικαιοσύνη και την εργασία και να αποφεύγουν την αδικία. Και λέγει το περίφημο: "έργον δ' ουδέν όνειδος, αεργίη δε τ' όνειδος" (στιχ. 311), δηλαδή η εργασία δε φέρνει ντροπή, αλλά ντροπή φέρνει η αργία http://www.ideografhmata.gr/forum/viewtopic.php?f=73&t=7623. Αξιοσημείωτο είναι πως στο κινέζικο έργο THE TAO TEH KING, αρχαίο αριστούργημα του ταοϊσμού που γράφτηκε μεταξύ του 6ου και 4ου αιώνα π.Χ. αναγράφονται τα εξής : In the Age of Gold, the people were not conscious of their rulers; in the Age of Silver, they loved them, with songs; in the Age of Brass, they feared them; in the Age of Iron, they despised them. As the rulers<> lost confidence, so also did the people lose confidence in them. (Μεταφρ. : Την Εποχή του Χρυσού, οι άνθρωποι δεν είχαν συνείδηση των κυβερνώντων τους, την Εποχή του Αργύρου, τους τιμούσαν με τραγούδια, την Εποχή του Ορείχαλκου τους φοβόντουσαν, την Εποχή του Σιδήρου τους περιφρονούσαν. Καθώς οι κυβερνώντες «αποκτούσαν συνείδηση», άρχισαν να χάνουν την εμπιστοσύνη προς τους ανθρώπους, όπως επίσης οι άνθρωποι άρχισαν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους προς αυτούς). Οι ομοιότητες είναι φανερές μεταξύ των δύο κειμένων. Υπήρχε καμία ανταλλαγή ιδεών εκείνη την εποχή; Μήπως παλιότερα;