Υπάρχει και η γνώμη του Αδελφού Ανδρέα Παναγόπουλου, Καθηγητή της Aρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας, κατά την οποία υπάρχουν πολλά στοιχεία και σύμβολα, που μαρτυρούν ότι η καταγωγή του Τεκτονισμού ανάγεται στην Αρχαία Ελληνική Σκέψη.

 

Αυτά είναι :

Το Κηρύκειο, δηλαδή η ράβδος του ψυχοπομπού Ερμή στον κάτω κόσμο.

Η Λύρα του Ορφέα από τη Θράκη.

Το Τρίγωνο του Πυθαγόρα της Σάμου.

Το Τετράγωνο του Πλάτωνα («ισοπόσως, ισάκις) στην Αθήνα.

Το Στάχυ στα μαλλιά της Δήμητρας στην Ελευσίνα.

Ο Θύρσος (διονυσιακό έμβλημα από καλάμι ή ξύλο που έχει στη κορυφή φύλλα από κισσό ή αμπέλι), των μαινάδων του Βάκχου - Διονύσου της Βοιωτίας.

Ο Σκούφος του Μίθρα της Μικράς Ασίας.

Τα Οικοδομικά σύνεργα των Διονυσιακών τεχνιτών της Τύρου και Φοινίκης.

Ο Ογκόλιθος της Ρέας - Κυβέλης της Φρυγίας.

Τα Κονιάματα των Κονιατών της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολις και του Αγίου Όρους του Άθωνα και

Τα Σύνεργα γραφής του Πλήθωνα του Γεμιστού και της μυστικής φατρίας του Μιστρά της Πελοποννήσου .

 

Επίσης και οι δύο «αμφίδρομες» μετακινήσεις της Γεωμετρίας (Γ ή G): της Αρχαίας Ιστορίας .

Θράκη (Ορφέας) - Ελευσίνα (Ελευσίνια Μυστήρια, Δήμητρα και Περσεφόνη) Αίγυπτος (Πυραμίδες, ιερατείο) - Αθήνα (Φιλοσοφία) .

της Νεότερης Ιστορίας .

Μιστράς (Πλήθων, Νεοπλατωνισμός) -Ρώμη -Αγγλία -Αμερική -Ελλάδα.

Από αυτές τις μετακινήσεις, η πρώτη αναφέρεται από την Jane Harrison, ενώ η δεύτερη είναι σκέψη του Αδελφού Ανδρέα Παναγόπουλου.

 

Ο Συγγραφέας πρεσβεύει το "Τα Σα εκ των Σων", δηλαδή όλα τα ανωτέρω είναι αντιδάνεια για μας από τους Αρχαίους Έλληνες.

 

Επικουρικά για τη άποψη αυτή μπορούμε να επικαλεσθούμε το αναγραφόμενο στον Πρόλογο του Βιβλίου των Άρθρων της Ένωσης των Μεγάλων Στοών των Αρχαίων και των Μοντέρνων, που σχημάτισαν την Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας, τον Μάρτιο του 1813, ότι «ο Πλάτωνας, ο Πυθαγόρας και οι Ακαδημίες και Εταιρείες του Αρχαίου κόσμου είναι θεμελιωτές πάσης Μασονίας ".

Επίσης αυτό είναι γραμμένο ανάγλυφα στη μετώπη του κτιρίου της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας.