Αναμφίβολα η πλέον γνωστή και πολυσυζητημένη Ελληνική Πύλη εντοπίζεται στη σπηλιά του Νταβέλη. Για το θέμα έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα (mystery τ. 4, 8, 10) και θαρρώ πως δύσκολα μπορώ να προσφέρω κάτι αληθινά καινούριο. Το μόνο που με ανησυχεί με τη συγκεκριμένη τοποθεσία είναι το γεγονός πως έχει μεταμορφωθεί σε μαγνήτη ανθρώπων που επιθυμούν παθιασμένα να βιώσουν το μυστήριο, προκαλώντας, ή πιο ορθά, παρερμηνεύοντας, το παραμικρό φαινόμενο και την όποια σκιά!
Η λίστα μας όμως δεν σταματά εκεί. Πρόσφατα ο μελετητής Πήτερ Ο. Σολτ (The Key of Atlantis) ανακάλυψε ότι «με τη χάραξη κύκλων και κυκλικών τμημάτων πάνω στη βασική αρχιτεκτονική του ΠΠαρθενώνα με ακτίνα ενός σταδίου, προκύπτει ένα περίπλοκο σχήμα της ιερής γεωμετρίας, η vesica psiscis (κύστη ιχθύος) ή μάντορλα (αμύγδαλο), πανάρχαιο θηλυκό σύμβολο της γονιμότητας. Η μάντορλα υποδηλώνει ταυτόχρονα και το άνοιγμα ή την Πύλη συμπεριλαμβάνοντας ταυτόχρονα δυο αντίθετους πόλους».
Και φυσικά, οπουδήποτε σχηματίζεται σχισμή, παρατηρούνται ιδιόμορφα φαινόμενα. Στην περίπτωση του Παρθενώνα λοιπόν, εκτός τις γνωστές ιερο-μαγνητικές του ιδιότητες, υπήρχαν κάποτε και ορισμένα στολίδια, όπως δυο λίθοι που ακτινοβολούσαν! Οι Τούρκοι κατακτητές απέδιδαν τη λάμψη αυτή σε θαύμα του Μωάμεθ (;), ενώ οι Χριστιανοί από την πλευρά τους μιλούσαν για τη δύναμη του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος αγγίζοντας τις πέτρες στον ’ρειο Πάγο, τις χάρισε αιώνιο και άσβηστο φως!
Ο Θανάσης Βέμπος, στον πολύτιμο οδηγό του Τόποι Δύναμης στην Ελλάδα (2005), σημειώνει επίσης την ιστορία ενός Τούρκου που λέγεται πως ανακάλυψε στο ίδιο σημείο δυο καλυμμένες κρύπτες. Όταν προσπάθησε να ανοίξει την πρώτη, πανούκλα ξεχύθηκε στην Αθήνα. Σύμπτωση ή ενεργοποίηση κάποιου από τα υπόγεια ρεύματα;
Το αρχαίο νεκρομαντείο της Εφύρας αποτελούσε μια από τις σημαντικότερες Πύλες για τον άλλο κόσμο. Το μαντείο λειτουργούσε ήδη από τον 8ο αιώνα π.Χ., όπου οι ιερείς ερχόντουσαν σε επαφή με τις σκιές-ψυχές των νεκρών. Κοινοί θνητοί επίσης μπορούσαν να συνομιλήσουν με την άλλη πλευρά. Πρώτα όμως υποβάλλονταν σε τελετές μύησης και καθαρμού. Προετοιμάζονταν ψυχοσωματικά μέσα από ειδικές, μυστικές τεχνικές και μαζί με τον ιερέα περνούσαν μέσα από «πύλες» μέχρι τη στιγμή που οι σκιές θα έκαναν την παρουσία τους.
Ίσως το φαινόμενο να σχετίζονταν με τις νεότερες Φαντασμαγορίες (όπως μας περιγράφει παρακάτω ο Νικόλαος Κ. Περιστερίδης), μπορεί όμως πάλι, οι νεκροί -ή έστω αυτοί που δανείζονται τη μορφή τους- να έρχονταν πραγματικά σε επαφή με τα δικά μας πεδία.
Και μιλώντας για τελετές, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα σχόλια του Βέμπου για το ταυρόμορφο πλάσμα της μινωικής Κρήτης: «Ο ίδιος ο μύθος του Μινώταυρου απηχεί τον ιερό γάμο και οι συμβολισμοί φτάνουν πολύ βαθιά. Ο ταύρος είναι διττό σύμβολο: ηλιακό και σεληνιακό. Ο ταυράνθρωπος είναι ένας Φρουρός της Πύλης, μια οντότητα που προφυλάσσει το κέντρο ή ένα θησαυρό. Ο ηλιακός ταύρος βρίσκεται στο κέντρο της σεληνιακού λαβύρινθου. Και βεβαίως ο λαβύρινθος, ένα περίπλοκο και σημαντικό σύμβολο, συνδέεται με την επίπονη πορεία προς το κέντρο, προς την Πύλη. Με την προσέγγιση στην Πύλη σχετίζεται και ο χορός γέρανος που χόρεψε ο Θησέας με τους συντρόφους του στο ιερό του Απόλλωνα στη Δήλο. Ο χορός ήταν περίπλοκος και αναπαριστούσε την κίνηση στους διαδρόμους του λαβύρινθου».
Όπως βλέπετε, οι Πύλες του Αλλόκοσμου δεν είναι απαραίτητα τοποκεντρικές! Συχνά λειτουργούν διαμέσου του νου, ο οποίος συντονίζεται με το εξωτερικό, ενεργειακό περιβάλλον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Όλυμπος: «Το επιβλητικό βουνό, οι χιονισμένες βουνοκορφές, η μεγάλη ποικιλία της πανίδας και της χλωρίδας, τα φαράγγια, οι ομίχλες και ο καιρός που αλλάζει συχνά, αποτελούν όλα τα στοιχεία τα οποία δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες για το άνοιγμα εσωτερικών πυλών στο νου», γράφει χαρακτηριστικά ο Θανάσης Βέμπος.
Το άνοιγμα αυτό προκαλεί φυσικά αναρίθμητα παραδοξικά φαινόμενα: εμφανίσεις ΑΤΙΑ, περίεργες οπτασίες, μικρές αιωρούμενες φωτεινές σφαίρες και πολλά ακόμη ποικίλα, δυσεξήγητα στοιχειά τα οποία κατέγραψαν κατά καιρούς οι χρονικογράφοι του μυστηρίου (mystery τ. 7, 17).