Τὸ παρακάτω ἄρθρον ἔπρεπε νὰ τὸ ἔχω δημοσιεύσει πρὸ καιροῦ, ἀλλὰ τὸ ἄφησα νὰ «περιμένῃ» διότι μαζὺ μὲ τὶς καταγγελίες τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα, ξεκίνησαν νὰ ἐμφανίζονται κι ἄλλες «ὕποπτες» κινήσεις, ἀπὸ διάφορες μεριὲς τῆς χώρας μας, ἰδίως ἀπὸ κάποιους «πανεπιστημιακοὺς» χώρους, ποὺ στόχο ξεκάθαρο εἶχαν νὰ ἀνακινήσουν θέμα ἀλβανικῆς μειονότητος στὴν χώρα μας.



Γιὰ νὰ παραμένουμε ἔντιμοι καὶ εἰλικρινεῖς, μὲ τὴν ἱστορία καὶ τὴν ταὐτότητά μας, ὀφείλουμε νὰ καταθέσουμε μίαν πλευρὰ τῆς πραγματικότητός μας, ποὺ καταγράφει τὴν θέσι τῶν Ἀρβανιτῶν μέσα στὶς κοινωνίες μας.
Σαφῶς λοιπὸν καὶ ὑπάρχουν Ἀρβανίτες στὴν Ἑλλάδα. Τὸ ἐὰν ὅμως αὐτοὶ προέρχονται ἤ ὄχι ἀπὸ τὸ ἀνύπαρκτον, ἔως πρὸ τινός, ἀλβανικὸν ἔθνος ἤ ὄχι, εἶναι κάτι ποὺ οὐσιαστικῶς δὲν μᾶς ἀφορᾷ.
Οἱ Σουλιῶτες ἦταν Ἀρβανίτες, οἱ Ὑδραῖοι ἐπίσης, οἱ Σπετσιῶτες ὁμοίως. Τί σημαίνει αὐτό; Πῶς συζητᾶμε γιά μίαν ὁμάδα τοῦ πληθυσμοῦ μας πού δέν ἔχει θαυμάσια διαβιώσῃ τόσες ἐκατονταετίες μέ τούς λοιπούς Ἕλληνες ἀρμονικά; (Καὶ οἱ Λαλαῖοι ἦταν Ἀρβανίτες, ἀλλὰ λόγῳ θρησκεύματος συνεμάχησαν μὲ τοὺς Τούρκους. Ἄρα;)
Ὄχι βέβαια… Γνωρίζω δεκάδες Ἀρβανίτες ποὺ αἰσθάνονται πιὸ Ἕλληνες ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες. Ποὺ οἱ οἰκογένειές τους ἔχουν προσφέρει ἐξ ἴσου, ἴσως καὶ περισσότερα, σὲ κάθε ἀγώνα γιὰ τὴν ἐλευθερία. Ποὺ διαφυλάττουν πολὺ προσεκτικὰ παραδόσεις καὶ μνῆμες. Καί θά ἔλθουν τώρα κάποιοι ἄσχετοι νά μᾶς ὑπαγορεύσουν πώς ὅλοι αὐτοί ἀνήκουν σέ ἄλλον χῶρο, συνείδησι καί πατρίδα; Μὰ ἀκόμη κι ἐὰν δὲν ἦταν κάποτε Ἕλληνες, σήμερα αὐτοπροσδιορίζονται ὥς Ἕλληνες. Γιατί πασχίζουν κάποιοι διά τῆς βίας νά τούς ἀποκόψουν λοιπόν; (Σᾶς διαβεβαιῶ πὼς ἤδη ἔχουν ἐπιτύχει κάποιες ἀποσχιστικὲς τάσεις, ἰδίως σὲ πρόσωπα ποὺ πρόσκεινται στὸν ἀριστερὸ χῶρο!!!)

Ἐπεὶ δὴ πλέον τίποτα δὲν συμβαίνει ἐκ τοῦ μὴ πονηροῦ, ἐπιφυλάσσομαι νὰ ἐπανέλθω στὸ θέμα συντόμως. Δυστυχῶς διόλου ἄσχετον δὲν εἶναι μὲ ἄλλα ζητήματα, ἐξ ἴσου σοβαρά, ποὺ ἤδη ἔχουν παρουσιαστῇ στὴν χώρα μας, συνήθως ἐκ τοῦ μὴ ὄντος. (Ἤ σχετιζόμενα μὲ ὑπερεθνικιστικὲς κραυγὲς κάποιων γειτόνων μας….)
(Εὐχαριστῶ τὴν Σωτηρία ποὺ μοῦ τὸ θύμισε!) Φιλονόη.




Αλβανοί, Αρβανίτες και η διαστρέβλωση του 1821


του Κωσταντίνου Χολέβα

Όταν διάβασα την είδηση ομολογώ ότι δεν εξεπλάγην. Αλβανικό τηλεοπτικό κανάλι παρουσιάζει αποσπάσματα από την τηλεοπτική σειρά του ελληνικού ΣΚΑΙ για το 1821 με στόχο να αποδείξει ότι οι Έλληνες είναι αλβανικής καταγωγής. Προφανώς οι γείτονες αξιοποιούν τα ανιστόρητα στοιχεία του διαστρεβλωτικού εκείνου ντοκυμανταίρ, τα οποία ταύτιζαν τους Αρβανίτες με τους Αλβανούς. Τα ολισθήματα των «μεταμοντέρνων» Ελλήνων ιστορικών αλείφουν βούτυρο στο ψωμί του Αλβανικού εθνικισμού.

Άγνοια η και διαστρέβλωση της Ιστορίας προδίδει η καινοφανής άποψη που ακούσθηκε ότι δηλαδή μεγάλοι ήρωες του 1821 και των μετέπειτα εθνικών αγώνων υπήρξαν Αλβανοί. Γίνεται σύγχυση με τους Αρβανίτες, τους αρβανιτόφωνους Έλληνες. Άλλο, όμως, Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και εξηγούμεθα: Ο Μάρκος Μπότσαρης, στη μνήμη του οποίου ασεβούν πολλοί, ήταν Έλλην αρβανιτόφωνος, όπως όλοι οι Σουλιώτες. Η ελληνική του συνείδηση φαίνεται και από την περίφημη φράση που είπε όταν πρωτοπάτησε στα Επτάνησα : Ο Έλλην δεν μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος εκεί όπου κυματίζει η Βρετανική σημαία». Το δε Λεξικό που έγραψε ήταν της αρβανίτικης – όχι αλβανικής – και ρωμαίικης απλής (νεοελληνικής).

Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έχει αλβανική εθνική συνείδηση, διότι κάτι τέτοιο εμφανίζεται μόλις το 1878 με την Λίγκα της Πριζρένης – Κοσσυφοπεδίου και μάλιστα ως τεχνητό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων και θρησκευτικών προπαγανδών. Κατά την Τουρκοκρατία δεν υπήρχε έθνος Αλβανών. Οι κάτοικοι της σημερινής Αλβανίας διεκρίνοντο με κριτήριο την θρησκεία τους. Οι Ορθόδοξοι ήσαν Ρωμιοί, εντεταγμένοι στο ίδιο Γένος με τους υπόλοιπους Έλληνες. Οι Μουσουλμάνοι ένοιωθαν Τούρκοι, εξ ου και ο όρος Τουρκαλβανοί. Εάν μιλούμε για αλβανική συμμετοχή στην Ελληνική Επανάσταση δεν πρέπει να αναφερόμαστε στους Μποτσαραίους, την Μπουμπουλίνα και τους Κουντουριώτηδες, αλλά στους Τουρκαλβανούς που χρησιμοποιήθηκαν από την άλλη πλευρά ως σφαγείς των Ελλήνων.

Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας δεν ανέφεραν Αλβανούς στην Βαλκανική. Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος ονομάζει Αλβανούς μία φυλή του Καυκάσου. Ο Γεώργιος Καστριώτης – Σκεντέρμπεης, που θεωρείται εθνικός ήρωας των σημερινών Αλβανών, ονόμαζε εαυτόν Ορθόδοξο Ηπειρώτη (15ο αιών). Σε έγγραφα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στα τέλη του 15ου αιώνος η λέξη «Αλβανός» ερμηνεύεται » Έλληνες από την Ήπειρο και την Πελοπόννησο» χωρίς να αμφισβητείται η ελληνική συνείδησή τους. Η αλβανική συνείδηση είναι οπωσδήποτε ξενόφερτο κατασκεύασμα όπως αποδεικνύουν και μαρτυρίες των ιδίων των ενδιαφερομένων. Όταν η Ιταλία και η Αυστροουγγαρία για δικούς τους λόγους προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αλβανικό κράτος ώστε να ελέγχουν την είσοδο της Αδριατικής, οι Τουρκαλβανοί ύψωναν στο Δυρράχιο την οθωμανική σημαία !

Προτιμούσαν την τουρκική παρά την άγνωστη σ” αυτούς αλβανική εθνική συνείδηση..

Ο όρος Αρβανίτης που αφορά τους Σουλιώτες, τους Υδραίους, τους Σπετσιώτες κ.α., προέρχεται από τη λέξη «Άρβανον», τοπωνύμιο της Βορείου Ηπείρου, που το βρίσκουμε ήδη από τον 11ο αιώνα στα κείμενα της Άννας Κομνηνής. Από το Άρβανον, δηλαδή από την Ελληνικοτάτη Βόρειο Ήπειρο, κατέβηκαν σε πόλεις και νησιά της Νοτίου Ελλάδος ελληνικοί πληθυσμοί που μιλούσαν αρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ανάμικτη με αρχαία ελληνικά, λατινικά, τουρκικά και εντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεία. Η σύγχυση μεταξύ των λέξεων Αλβανός και Αρβανίτης δημιουργείται μόνον στην ελληνική γλώσσα, διότι φαίνονται να μοιάζουν οι δύο όροι ηχητικά. Η ομοιότης είναι μόνο επιφανειακή. Στην ουσία διαφέρουν κατά πολύ. Άλλωστε οι ίδιοι οι Αλβανοί αποκαλούν εαυτούς Σκιπετάρ και την χώρα τους Σκιπερία : χώρα των Αετών. Τι κοινό μπορούν να έχουν ένας Σκιπετάρ και ένα Έλλην αρβανιτόφωνος ;

Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων ὁ τύπος

filonoi.gr