1. Ο Σπυρίδων Νάγος [1868-1933] υπήρξε σοσιαλιστής [«αναρχίζων» σύμφωνα με ιστορικό του σοσιαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα], τέκτων και διαισθητικός [διάμεσος-μέντιουμ]. Όπως αναφέρει ο Κ. Κούρος στο βιβλίο του Το Αίνιγμα των Έψιλον [εκδ. Έσοπτρον, σελ. 38] «Σε μία από τις συνεδρίες το προσκεκλημένο» από τον Σπ. Νάγο «πνεύμα είχε αποκαλύψει την ύπαρξη ολιγομελούς ομάδος εκλεκτών επιστημόνων που δρούσαν οργανωμένα για την υπεράσπιση και αναβίωση της αρχαίας θρησκείας και των ελληνικών συμφερόντων στην πολιτική κονίστρα». Η αναφορά του Σπ. Νάγου σʼ αυτή την υπερομάδα δεν εντάσσεται παρά στην παραφιλολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας σχετικά με την περιβόητη «Ομάδα Ε». Ως στέλεχος της Hellas Flying Dolpins, στα εκδοτήρια εισιτηρίων της οποίας επιχείρησε στις 29 Ιουνίου να τοποθετήσει βόμβα ο Σάββας Ξηρός, εργάζεται κάποιος Πυθαγόρας Σπ. Νάγος, που κατά πάσα πιθανότητα είναι δισέγγονος του Σπ. Νάγου. Ο Π. Σπ. Νάγος είμαι μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας, όπως ήταν και μέλος του Δ.Σ. της Minoan Flying Dolphins πριν αυτή μετεξελιχθεί στην HFD. Υπήρξε επίσης και στενός συνεργάτης του Π. Σφηνιά. 2. Ο Σπυρίδων Νάγος είχε συνεργαστεί –στη «σοσιαλιστική του περίοδο» με τον Σταύρο Καλλέργη [πατέρα του ηθοποιού και βουλευτή του ΚΚΕ μετά τη μεταπολίτευση Λυκούργου Καλλέργη], αλλά και με τον «σοσιαλχριστιανό» [κατά τον Γ. Κορδάτο] Πλάτωνα Δρακούλη, που –μεταξύ άλλων– εξέδιδε στα μέσα της δεκαετίας του 1880 την εφημερίδα Άρδην. Οι απόψεις του Πλ. Δρακούλη αποτελούσαν ένα περίεργο μείγμα σοσιαλισμού και θεοσοφισμού. Αναφέρεται μάλιστα στη βιβλιογραφία ότι, την περίοδο που ζούσε στο Λονδίνο, ίσως να είχε συναντηθεί και με την Ελένη Μπλαβάτσκυ. 3. Εκατό ακριβώς χρόνια πριν από την πρώτη εμφάνιση της «17 Νοέμβρη», η Ελένη Μπλαβάτσκυ είχε ιδρύσει με τον συνταγματάρχη Χένρυ Στηλ Όλκοττ τη «Θεοσοφική Εταιρεία». Ημέρα ίδρυσης της εταιρείας ήταν η 17η Νοεμβρίου 1875. 4. Κάποια στιγμή στην περίοδο 1865-1870, αναφέρεται ότι «στον συνταγματάρχη Όλκοττ είχε προσφερθεί από την ελληνική κυβέρνηση η θέση του καθηγητή της Γεωργίας στην Αθήνα», την οποία αυτός δεν δέχθηκε. Τελικά, ανακάλυψα ότι η προσφορά είχε γίνει από κάποιον Christy Evangelides [Χρήστο Ευαγγελίδη], ο οποίος ήταν εκείνη την περίοδο υποπρόξενος των ΗΠΑ στη Σύρο. Οι γονείς του Ευαγγελίδη είχαν σφαγιαστεί από τους Τούρκους στη Χίο το 1822 και ο μικρός τότε Ευαγγελίδης είχε διασώθηκε από ένα πλοίο, που τον μετέφερε στις ΗΠΑ. Εκεί μάλιστα έκανε και περιοδείες για να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη των ΗΠΑ σχετικά με την Επανάσταση του 1821. Σημειωτέον ότι η Μπλαβάτσκυ είχε επισκεφθεί τουλάχιστον δύο φορές την Ελλάδα. 5. Το 1918 ιδρύθηκε το ΣΕΚΕ, το πρώτο ελληνικό μαρξιστικό κόμμα. Σύμφωνα με το νέο ημερολόγιο, το ΣΕΚΕ ιδρύθηκε στις 17 Νοεμβρίου. Γραμματέας της ιδρυτικής διάσκεψης ήταν ο Μιχάλης Οικονόμου. Αυτό το όνομα χρησιμοποιούσε ως ψευδώνυμο ο Αλ. Γιωτόπουλος... 6. Για την οργάνωση των Αρχειομαρξιστών, το σύστημα της οποίας «θύμιζε μυστική εταιρεία και αποκρυφισμό», τα έχουμε πει από την περασμένη εβδομάδα. Όλες οι παραπομπές ήταν σε βιβλία των: Άγγελου Ελεφάντη, Μιχάλη Δημητρίου, Παναγιώτη Νούτσου, Άγι Στίνα, Μιχάλη Ράπτη, Γιάννη Κορδάτου, Δ. Λιβιεράτου – ελπίζω να μην ξεχνώ κανέναν. Να σημειώσω ότι στην περίοδο του Μεσοπολέμου η θεοσοφία ήταν «της μόδας» στη χώρα μας. 7. Από τις πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που υπήρξαν ταυτόχρονα σοσιαλιστές και τέκτονες θα αναφέρω μόνον το παράδειγμα του Νίκου Καρβούνη. Ο Ν. Καρβούνης, που παρά την τεκτονική του ιδιότητα βρισκόταν πιο κοντά στις ιδέες του θεοσοφισμού, αντιτάχθηκε στη δικτατορία του Ι. Μεταξά, εντάχθηκε στο ΚΚΕ, και εργάστηκε την περίοδο της Κατοχής για την Προσωρινή Κυβέρνηση του Βουνού, που είχε την έδρα της στη Βίνιανη της Ευρυτανίας, εκεί όπου είχε αγοράσει «εξοχικό» ο Σάββας Ξηρός… 8. Ένα δεύτερο πρόσωπο «σταθμός στην εξέλιξη της Έψιλον-φιλολογίας» υπήρξε και ο ψευδώνυμος Αρίων, που είχε εκδώσει τους δύο τόμους της Ετοπίας του το 1983 και το 1996. Το πραγματικό όνομα του μακαρίτη πια Αρίωνα ήταν Γιώργος Νασιάκος. Ο σημερινός αρχηγός της αστυνομίας Φώτης Νασιάκος είναι μακρινός συγγενής του. 9. Τον 6ο π.Χ. αιώνα, ο κιθαρωδός Αρίων από τη Μήθυμνα της Λέσβου επιστρέφοντας από ένα ταξίδι του στη Νότια Ιταλία έπεσε στα χέρια πειρατών. Κατόρθωσε όμως και τους «αποκοίμισε» με ένα τραγούδι που έπαιξε στη λύρα του και έπεσε στη θάλασσα. Σώθηκε όμως και κατόρθωσε να φτάσει στην Κόρινθο πάνω σε ένα –προφανώς ιπτάμενο– δελφίνι. 10. Τον Αρίωνα περίμενε στην Κόρινθο ο τύραννος της πόλης και ένας εκ των επτά σοφών της Αρχαίας Ελλάδας Περίανδρος. Οι παραφιλόλογοι περί «Ε» θεωρούν ότι οι σοφοί δεν ήταν επτά αλλά πέντε [ε]. Ανάμεσά τους δεν βρίσκεται ο Περίανδρος… 11. Ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος συνελήφθη στους Λειψούς, την ώρα που επιβιβαζόταν ή –κατʼ άλλους– είχε μόλις επιβιβασθεί σε ένα ιπτάμενο δελφίνι. 12. Στη μυθολογία αναφέρεται ότι όταν κάποτε ο Ποσειδώνας κυνηγούσε με… πονηρό σκοπό τη Δήμητρα, εκείνη για να ξεφύγει μεταμορφώθηκε σε φοράδα. Ο Ποσειδώνας μεταμορφώθηκε κι αυτός σε ίππο και το… κακό έγινε. Προϊόν της συνέρευσής τους ήταν δύο εξαιρετικά άλογα: ο Αρίων και ο Πήγασος. Ο Σάββας Ξηρός υποτίθεται ότι ανήκε σε κάποια ομάδα αναρχικών στη Θεσσαλονίκη που είχε το όνομα Πήγασος… 13. Για τους πυθαγοριστές: Λειψοί [εξοχικό Γιωτόπουλου] – Γαύδος [εξοχικό Κουφοντίνα] – Σαμοθράκη σχηματίζουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ισοσκελές τρίγωνο. Το μήκος των ίσων του πλευρών είναι 365 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω αν θα «βρεθεί» και κανένα εξοχικό στη Σαμοθράκη με το ίδιο χρώμα που είχαν το εξοχικό Γιωτόπουλου στους Λειψούς και το σπίτι Κουφοντίνα-Σωτηροπούλου στον Βαρνάβα Αττικής. [Το εξοχικό στη Γαύδο δεν είχε βαφτεί ακόμα.] Για τη Σαμοθράκη το μόνο που ξέρω είναι τα Καβείρια Μυστήρια. 14. Η απόσταση Βίνιανης-Σαμοθράκης είναι επίσης 365 χιλιόμετρα… 15. Οι Κάβειροι ήταν μεταλλουργοί και προστάτες της ναυσιπλοΐας – φυσικά. 16. Στη Λήμνο τους Καβείρους τους έλεγαν και Καρκίνους. Το όνομα ΣΑΒΒΑΣ, για παράδειγμα, είναι «καρκινικό». 17. Για τον Άγιο Γρηγόριο τον Θαυματουργό, η μνήμη του οποίου τιμάται στις 17 Νοεμβρίου, τα λέγαμε την περασμένη εβδομάδα. Να προσθέσω ότι η Νεοκαισάρεια, στην οποία ο Γρηγόριος υπήρξε επίσκοπος, λεγόταν μέχρι τον Α΄ μ.Χ. αιώνα Διόσπολη [Διός-πόλη,], και πιο παλιά Κάβειρα [το όνομα το είχε αλλάξει ο Πομπήιος]. Σύμφωνα με τον P.G. Goloubovich το επίθετο «γαύρος», αλλά και το επώνυμο Γαυράς-Γαβράς έχουν τη ρίζα τους στην αρχαία πρωτεύουσα του Πόντου Κάβειρα. Στο δε χωριό Γαύρος της Ευρυτανίας ο Δ. Κουφοντίνας είχε και δεύτερο εξοχικό. Κοντά στο εξοχικό του Σάββα Ξηρού. Και κοντά στο πατρικό σπίτι του Α. Γιωτόπουλου, στη Γιαννιτσού Φθιώτιδος… 18. Για τους Αποστόλους Παύλο και Πέτρο, τα έχουμε ήδη πει. Να προσθέσω ότι στις 14 Ιουλίου ο πατήρ Τριαντάφυλλος Ξηρός συλλειτούργησε στο ναό των Αγίων Αποστόλων στην Κυψέλη. Ναός των Αγίων Αποστόλων υπάρχει επίσης και απέναντι από το αστυνομικό τμήμα του Βύρωνα, από το οποίο είχε κλέψει όπλα η «17 Ν» το 1988. Ο Απόστολος Παύλος είχε περάσει και από τη Γαύδο σε μία από τις περιοδείες του… 19. Ο Α. Γιωτόπουλος είχε στην κατοχή του πλαστή ταυτότητα με το όνομα Μιχάλης Οικονόμου ο αριθμός της οποίας αντιστοιχούσε σε γυναικεία ταυτότητα. Η διεύθυνση κατοικίας που αναγραφόταν ήταν: Δαμάρεως 36. Δαμάρεως 73 ήταν η δεύτερη γιάφκα που ανακαλύφθηκε. Γιʼ αυτήν και την άλλη στην Πάτμου τα είχαμε πει προ δεκαπενθημέρου. Και οι Λειψοί είναι δίπλα στην Πάτμο. Ανοίγοντας την «Αποκάλυψη του Ιωάννου» διαβάζουμε στο εδάφιο 3:6 [Να θυμίσω απλώς ότι όταν έγραφα την περασμένη εβδομάδα για τις συμπτώσεις που είναι εκδηλώσεις του Πνεύματος, δεν ήξερα τίποτα για τη σύλληψη και την ταυτότητα του Γιωτόπουλου, που έγινε γνωστή την άλλη ημέρα]: «Ο έχων ους ακουσάτω τι το Πνεύμα λέγει ταις εκκλησίαις». Ακούσαμε… Ακούσαμε… Αεί ο Πλακατζής ο Μέγας γεωμετρεί… 19. Ένα πανέμορφο ισοσκελές τρίγωνο σχηματίζεται επίσης μεταξύ Σαμοθράκης-Αθήνας-και της περιοχής Μορφίου-Αγιάς της Θεσπρωτίας από όπου κατάγονταν και συνελήφθησαν άλλα τρία άτομα που φέρονται ως μέλη της «17 Ν» [Σερίφης, Καρατσόλης, Κωστάρης]. 20. Υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα τριγωνάκια με Σαμοθράκη, Όλυμπο, Δελφούς…[πάρτε χάρτη και διαβήτη]. Ένα από αυτά και τέλος: Δελφοί-Σαμοθράκη-Ικαρία. Από την Ικαρία κατάγεται η οικογένεια Ξηρού. Από την Ικαρία καταγόταν επίσης και ο ελληνοαμερικανός αξιωματικός Τζωρτζ Τσάντες που δολοφονήθηκε από τη «17Ν» το 1983. Από την Ικαρία καταγόταν επίσης και η ελληνοαμερικανίδα Αναστασία Τσάντες, ανηψιά του προηγούμενου, επίσης πράκτορας κάποιας «υπερεσίας», που το 1978 το «έπαιζε φίλη» με κάποια παρέα στα Χανιά, στην οποία ανήκε και η Αλεξάνδρα Κασσίμη, χήρα του μέλους του ΕΛΑ Χρήστου Κασσίμη, που είχε σκοτωθεί τον Οκτώβριο του 1977 σε σύγκρουση με αστυνομικούς στο Ρέντη. Την Αναστασία την είχαν πάρει σχεδόν αμέσως είδηση στα Χανιά και τα ίχνη της χάθηκαν έκτοτε… Τις πρώτες ημέρες μετά την έκρηξη στον Πειραιά, είχε γραφτεί στις εφημερίδες [Ελευθεροτυπία, για παράδειγμα] ότι από τα δύο άτομα που είχαν πάει στο Τζάννειο αμέσως μετά τη μεταφορά εκεί του Σ. Ξηρού να ρωτήσουν αν αυτός ζούσε, η μία ήταν γυναίκα και ήταν, λέει, Ελληνοαμερικανίδα εξαδέλφη του. Λέτε να «αναστήθηκε» η Αναστασία; Τελευταία. Ας τελειώνουμε κάπου εδώ. Στο Μεσοπόλεμο, μέλος της «Εταιρείας Ψυχικών Ερευνών» του Άγγελου Τανάγρα [που το πραγματικό του όνομα ήταν Άγγελος Ευαγγελίδης] ήταν και κάποιος Θεόφιλος Βορέας, φιλόσοφος, θεολόγος, ψυχολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου, ακαδημαϊκός. Ο Θ. Βορέας είχε κάνει το διδακτορικό του στο πανεπιστήμιο της Λειψίας και μάλιστα στο Ψυχολογικό Εργαστήριο του Βίλχελμ Βουντ. Διδακτορικά υπό τον Β. Βουντ είχαν κάνει και αρκετοί Αμερικανοί μέλη ή στενοί συνεργάτες του Τάγματος της Νεκροκεφαλής και των Οστών (Skull & Bones). Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Αν έχετε την απορία για το διδακτορικό που είχε εκπονήσει ο Θ. Βορέας να σας τη λύσω: «Η ψυχική κληρονομικότης και το περιβάλλον ως παράγοντες της διάνοιας και του χαρακτήρος»…(Σημ. Aragorn : Να σημειώσω εδώ πως το 1929 στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ελλάδας στην Αθήνα ο κ. Βορέας δίδασκε το μάθημα της Πειραματικής Τηλεπάθειας. Βλέπετε τότε οι επιστήμες που έχουν σχέση με τη μελέτη των ψυχικών φαινομένων δεν είχαν την αντιμετώπιση που έχουν σήμερα…)