Τηλεκινητικά και όχι μόνο φαινόμενα
Ημερομηνία: 28/03/2005
Καταχωριτής: Aragorn
Πηγή: Ψυχικαί Έρευναι, Χρόνος 11ο, Τεύχος 7ο, Τόμος 11ος, Ιούλιος 1933 σελ. 100-102
Στο χωριό Αγία Τριάδα των Θερμοπυλών ένας από τους πλουσιότερους χωρικούς ο Λουκάς Πεντεδέκας πατέρας πολυμελούς οικογένειας παρατήρησε από τον Μάιο του
1933 και πιο συγκεκριμένα από την ημέρα του Αγ. Κωνσταντίνου (21 Μαΐου) τα εξής φαινόμενα.
Κρότους πιάτων και μαχαιροπήρουνων ενώ δεν ήταν κανείς στη κουζίνα, βήματα, κρότους σιδερικών ιδίως του μάνταλου της πόρτας το οποίο σηκωνότανε και έπεφτε μόνο του και προπάντων ένα είδος βογκητού που ακουγόταν από ένα δωμάτιο που βρισκόταν κάτω από την κουζίνα.
Τους διάφορους κρότους και το βογκητό το οποίο είχε δύο εναλάσσοντες ήχους, έναν οξύτερο και ένα βαρύτερο άκουγαν όλα τα μέλη της οικογένειας, και οι άντρες και οι γυναίκες. Μέχρι και ο γαμπρός του Πεντεδέκα, ο Κωνσταντίνος Παλαιοβρυσιώτης τα άκουσε.
Επίσης το καλοκαίρι του 1934 τον Ιούνιο, ενώ τα τρία κορίτσια κοιμόντουσαν στον πλατύ εξώστη ο οποίος εκτείνεται προ του δωματίου και άνω ορόφου και της κουζίνας, ξύπνησαν από κρότο πιστολιού ο οποίος τα τρομοκράτησε και ο οποίος ακούστηκε δίπλα από το μεγαλύτερο κορίτσι την Γαριφαλιά.
Επίσης, καθώς τα τρία κορίτσια την ίδια εποχή πήγαιναν στο διπλανό δωμάτιο από την κουζίνα, χωρίς φως, για να κοιμηθούν, άκουσαν σαν να έπεσαν δύο σώματα από το κρεβάτι στο πάτωμα, πολλές φορές μάλιστα εύρισκαν τα σκεπάσματα αναποδογυρισμένα και μαζεμένα.
Την εβδομάδα των Βαΐων του 1934 άκουσαν έντονο το βογκητό από την κουζίνα ενώ τα κορίτσια σφουγγάριζαν, την ημέρα δε του Αγίου Κωνσταντίνου ήταν τόσο δυνατό ώστε ανησυχούσαν μήπως το αντιληφθούν και οι επισκέπτες.
Τα φαινόμενα αυτά εκδηλώνονταν με διαλείμματα, άσχετα αν ήταν μέρα ή νύχτα και τρομοκρατούσαν την οικογένεια η οποία προσπαθούσε να βρει μια φυσική εξήγηση.
Τα γεγονότα αυτά πήγαν να τα διηγηθούν στον κ. Τανάγρα στα λουτρά των Καμένων Βούρλων ο ίδιος ο Λουκάς Πεντεδέκας, ψηλός και ρωμαλέος άντρας 66 ετών μαζί με τον γαμπρό του Κωνσταντίνο Παλαιοβρυσιώτη. Ο Τανάγρας έκρινε αναγκαία την επιτόπια έρευνα η οποία έγινε λίγες μέρες αργότερα.
Πρώτον, το καθαρότατο και γραφικό σπίτι δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με τα φαινόμενα παρ’ όλο που είναι παλιό και έχει έρθει στα χέρια του Πεντεδέκα αφού πέρασε πιο μπροστά από πολλού άλλους κατόχους.
Η σύζυγος του Πεντεδέκα είναι εύρωστη και υγιέστατη χωρική 55 ετών. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει και στα άλλα μέλη της οικογένειας ιδιαίτερα ανάμεσα στα κορίτσια.
Και πρώτα η Γαριφαλιά, παρ’ όλο που είναι εύρωστη και ροδοκόκκινη έχει υστερικές αναισθητικές πλάνες στα δύο αντιβράχια και «υστερικό κόμβο». Ευέξαπτη και ευσυγκίνητη υποφέρει και από δυσμηνόρροια.
Επίσης η τρίτη κόρη, η Αλίκη, παρ’ όλο που είναι δεκαεπτά χρονών δεν έχει ακόμη έμμηνη ρήση, είναι εξαιρετικά αναιμική και έχει επίσης «υστερικό κόμβο». Καμία από τις δύο δεν υπνωτίζεται είναι όμως εμφανές ότι η ασυνήθιστη αιτία των φαινομένων πρέπει να αναζητηθεί ανάμεσα σε αυτές τις δύο. Δεν αποκλείεται να υπάρχει και συνισταμένη εκπομπή και από τις δυο τους.
Εξηγήθηκε στην οικογένεια ότι τα φαινόμενα δεν προέρχονται ούτε από Σατανάδες ούτε από βρικόλακες και ότι η αιτία είναι φυσική, θεραπεύσιμη και παροδική. Τονίστηκε επίσης το αβλαβές των φαινομένων και συνεστήθη η κατά σειρά απομάκρυνσή των δύο κοριτσιών σε μακρινά χωριά για να κριθεί πια είναι η αιτία των φαινομένων.
2 Σχόλια:
Δεν νομίζω πως ο Τανάγρας δεν δίνει εξηγήσεις. Οι εξηγήσεις του είναι απλά διαφορετικές από αυτές που δίνουν οι σύγχρονοι παραψυχολόγοι. Παραθέτω από το βιβλίο του Θανάση Βέμπου «Το Πνεύμα του Χρόνου» και από το περιοδικό του Τανάγρα «Ψυχικαί Έρευναι Ιανουάριος 1926 σελ. 10-11» :
Ο Τανάγρας θεωρούσε πως ο «ψυχοδυναμισμός» που εκπέμπεται από το σώμα του μέντιουμ («δυναμόλυτον») είναι ενσυνείδητος, ή έστω διατηρούσε «κάποιον ενσυνείδητον άσχετον προς τη θέληση του μέντιουμ» και είναι προικισμένος με υπεράνθρωπες ιδιότητες, δυσανάλογες προς τις δυνάμεις του μέντιουμ. «Άρα μέρος της ανθρώπινης ψυχής [το επιψυχίδιο] δύναται να απομακρυνθεί του ζώντος σώματος και να υπάρξη μακράν αυτού[…] Βεβαίως τούτον δεν λύει επιστημονικώς το ζήτημα της ενσυνειδήτου αθανασίας. Διότι πιθανόν να είναι απαραίτητος η ύπαρξις ζώντος σώματος ως βάσεως προς εξωτερίκευσιν Επιψυχιδίου, ήτοι ανθρωπίνου ψυχοζωισμού[…] Μέρος της ανθρώπινης ψυχής ειμπορεί να χωρίζεται του σώματος και να ενεργή ανεξαρτήτως και εναντίον της ατομικής βουλήσεως[…] Οφείλομεν να παραδεχθόμεν ότι ο ψυχοδυναμισμός αυτός, το Επιψυχίδιον, δεν δρα πάντοτε ελευθέρως. Φαίνεται ότι υπάρχουν συνθήκες δυσμενείς εις την εκδήλωσίν του, όπως τα ευηλεκτραγωγά και δυσηλεκτραγωγά σώματα εις τον ηλεκτρισμόν. Δια τούτο άλλοτε εκδηλούται δια κρότον, άλλοτε δια οράματος, άλλοτε δια θραύσεως αντικειμένων σχετικών με τον αποθνήσκοντα (εικών, φωτογραφία), άλλοτε δια φωτεινών φαινομένων, δι ανοίγματος κλεισμένων θυρών κτλ. Ο ψυχοδυναμισμός τέλος ούτος, διαμορφούμενος αποτελεί και το Εκτόπλασμα».
Το προβλημα της διαγνωσης των παραψυχολογων, ειναι οτι το επιπεδο κατανοησης του παραφυσικου φαινομενου, γινεται συνωνυμο με την επιφανιακη περιγραφη του. Ο Ταναγρας μοιαζει περισσοτερο στις ερευνες του με δημοσιογραφο, παρα με επιστημονικο αναλυτη. Στις περιπτωσεις με τις οποιες ειχε ασχοληθει και αυτος και οι αλλοι παραψυχολογοι, η ουσια της ερευνας βρισκονταν πιο μακρια και απο αυτην της φαινομενολογιας της κλασικης επιστημης. Ο λογος ειναι οτι σε αυτα τα εμμεσα και ευκολα συμπερασματα στα οποια κατεληγε η παραψυχολογικη επιτροπη, απουσιαζε η μεθοδος της μηχανικης του φαινομενου, ο τροπος λειτουργιας των δυναμεων και των πηγων , και η σε βαθος εξηγηση στο συνολο της. Σε καμια περιπτωση δεν εξηγηθηκε το πως λειτουργει το συστημα ψυχικη κατασταση (υστερια), μεταψυχικο αποτελεσμα , και πια ειναι η εσωτερικη του μηχανικη. Ως εκ τουτου η μονοσημαντη καθε φορα αποδοση της ευθυνης των συμβαντων στο ευπαθες ψυχικα ατομο και μονο, χωρις ομως την περιγραφη και αναλυση της εσωτερικης μηχανικης που δημιουργει τα τηλεκινητικα φαινομενα, μοιαζει περισσοτερο με τα κυκλικα επιχειρημα (αφου ειναι ασθενης ψυχικα τοτε παραγει υπερφυσικα φαινομενα απο μονος του), παρα με επιστημονικη διαγνωση που σηριζεται σε ισχυρο θεωρητικο υποβαθρο και νομους.